lørdag 14. juli 2012

Aubergineruller


Denne oppskriften fikk jeg av mamma. Auberginerullene ble servert i en av familiens mange sammenkomster i løpet av påskeuken, og forsvant ganske raskt fra middagsbordet. Rune syntes de var så gode at jeg måtte ta med oppskriften hjem, men det han egentlig mente var at jeg måtte lage dem når vi kom hjem. :)
Jeg har ingen nøyaktig oppskrift, kun ingrediensene. Bruk øyemål, så blir det bra. :)

2 auberginer
olje til steking

revet gulost, jeg tipper ca 200 gram
1-3 hvitløksfedd, avhengig av hvor sterk smak du ønsker
majones

Skjær auberginene i tynne skiver. Grill skivene på grillen eller stek i en grillpanne på begge sider til de er myke og begynner å bli brune. La aubergineskivene renne av på kjøkkenpapir.

Bland revet gulost med hvitløk. Rør i nok majones til at fyllet henger sammen, men ikke er for tynt.

Legg ca en spiseskje fyll på hver aubegineskive og rull sammen.
Anrett rullene på et fat og pynt med for eksempel friske urter og/eller cherrytomater.
Auberginerullene serveres som en forrett eller smårett. :)

*Tips: Skulle det bli noe fyll igjen, kan du lage ruller av skinke eller hamburgerbrød. Legg en stor teskje fyll på hver skinkeskive og rull sammen. Stikk en tannpirker gjennom rullen for å holde den sammen.

2 kommentarer:

  1. Hei. Husker du skrev at du ikke var med i matbloggsentralen, men så du inne på sien deres på torsdag? Magne fra vg ble interjuvet og skrev at en av dine retter var det han likte best å spise:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Så gøy!!! Som sagt, jeg er ikke med i matbloggsentralen og følger ikke med på siden deres, så jeg visste ikke noe om at Magne hadde kommentert min bortsj. :) Tusen takk for at du sa ifra! Nå må jeg nesten melde meg inn. :)))))
      Hilsen
      Svetlana :)

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...