torsdag 29. november 2012

Kaffekakeutfordring

 
For et par uker siden deltok jeg i Matbloggsentralens kaffekakeutfordring. HER finner du mer info om hva utfordringen gikk ut på og hvem som deltok. Jeg bidro med to kaker: Medovik-russisk honningkake og sjokoladekake "Praha".

Det var totalt 39 bidrag som kom inn, og det skulle velges 10 finalister. Min honningkake var blant de flotte kakene som ble plukket ut til finalen!!! Utrolig gøy!
HER finner du finalistene. :)
Jeg har aldri vært med på noe sånt før og syntes det var fantastisk å bare få vært med. Jeg må si jeg var veldig spent og litt nervøs siden selveste Pascal Dupuy skulle smake på kaken min!!!
 
 
(Tenk om han sier at den ikke er god!!!?!!! )
 
Men det gikk veldig bra. Pascal var en utrolig behagelig type, som faktisk var veldig interessert i kakene våre og historiene bak, så det ble både en fin dialog og mye latter.
Ina-Janine fra Mat På Bordet var også en av dommerne, og det var minst like spennende å treffe henne som Pascal. Ina-Janine er min absolutte favorittmatblogger, og er også veldig kjent for å ha innført eltefritt brød i Norge. :)
 
 
Det var også veldig hyggelig å hilse på andre matbloggere. Jeg fikk dessverre ikke pratet med alle siden det ble litt dårlig tid på slutten, men jeg rakk å bli litt kjent med Liv fra Superwoman og Inga fra Notisboka.
 
 
(Hyggelige og flinke jenter!)
 
Min kake vant dessverre ikke, men jeg fikk høre at den kom på 2. plass. Pascal syntes den var god, men han kunne tenke seg litt kraftigere honningsmak. Hans forslag var å tilsette litt honning i kremen. Veldig fint med tips! Og så moro at han likte kaken!!! :)
Liv (Superwoman) stakk av med seieren, og den var velfortjent!!! Hennes sjokoladekake så bare helt herlig ut, og det skulle bare mangle at hun ikke vant!!! Nå har jeg også fått oppskriften, så den dukker vel opp her på bloggen om ikke så lenge. :)))
 

Jeg fikk også med meg boken til Pascal, og da jeg åpnet den konkluderte jeg med at jeg må slutte å jobbe i bank!!! :)

6 kommentarer:

  1. Wow! Så kjekt! Slett ikke verst å komme på plass nr.2. Hadde vert så glad om eg var deg:) Skal jammen prøve å lage den kaken din en helg.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. :)Hyggelig at du synes det. :) For meg var det ikke så viktig å vinne, men å delta.
      Ha en fin uke du også! Snart er det helg og gjett om jeg gleder meg! :)Lykke til med kaken!

      Klem
      Svetlana :)

      Slett
  2. Så kjekt :-)Du har jo så mange spennendes og gode oppskrifter, så regner med å se deg høyt oppe på fler utfordringer.
    Klem vivian :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var veldig pent sagt :)Tusen takk!

      Klem tilbake :))))
      Svetlana :)

      Slett
  3. Skulle gjerne vært der og hilst på deg og de andre, men hverdagskabalen ble så hektisk at jeg måtte sende min søster istedet. Hun ble litt svett da hun ble spurt om hvordan kaken var bakt, hun baker svært lite :-)
    Men det var en hyggelig overraskelse å få en kaffemaskin da.
    Ønsker deg ei riktig fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, så kjedelig. Der ser du, det ble for dårlig tid til å hilse på alle. Jeg fikk ikke med meg engang at du ikke var der.
      Kaffemaskinen var fin! Gleder meg til å prøvde den - det har jeg ikke fått tid til ennå. Jeg må rett og slett slutte å jobbe!!! :)
      Ha en fin helg du også!

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...