tirsdag 8. januar 2013

Pasta med reker og rucculapesto


Jeg har ikke helt kommet inn i hverdagen ennå etter å ha hatt to uker ferie. Jeg rekker plutselig ingenting når jeg kommer hjem fra jobben. I tillegg er jeg ekstra trøtt om dagen fordi det er så uvanlig å stå opp tidlig nå etter å ha sovet og hvilt masse på ferie. Det er også veldig deilig å få slippe å tilbringe mange timer på kjøkkenet når sofaen frister mest. Enkle og raske middager er tingen da!
Idag er det pasta med reker og rucculapesto på menyen - superenkelt og supergodt!
Til 4 trenger du:

400 g tagliatelle, gjerne fersk

4 hvitløksfedd, finahkket
65 g ruccula (1 pakke)
5-6 ss olivenolje
1 ss sitronsaft
50 g revet parmesan
salt og pepper

1/2 rød chili, finhakket

300 g pillede reker

Kok pasta etter anvisning på pakken.

Finhakk halvparten av rucculaen og bland den sammen med hvitløk, olivenolje og sitronsaft.
Tilsett parmesan. Tilsett mer olje hvis pestoen virker tørr.
Smak til med salt og pepper.

Stek chili i litt olje på lav varme til oljen begynner å dufte chili. Avkjøl litt før du blander chilien og oljen sammen med rekene.

Bland den nykokte pastaen sammen med rucculapestoen og vend til slutt inn chilirekene.
Dryss over resten av rucculaen og server! :)

* Tips: du kan fint erstatte rucculapesto med basilikumpesto. Oppskriften finner du HER.

2 kommentarer:

  1. Superduper fin matblogg, masse godt å se gjennom:) gleder meg til å teste disse rettene her!! sheila

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Sheila! :))))
      Ble det noen sko på deg igår? ;)

      Klem
      Svetlana

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...