søndag 28. april 2013

Eksotisk frukt med råkrem


Det er nesten 2 uker siden siste innlegg her på bloggen og jeg har utrolig dårlig samvittighet. Det har vært en kjedelig blanding av sykdom og pc-trøbbel som har gjort det umulig for meg å blogge. Nå er formen bedre og ny pc er på plass, så jeg er i gang igjen! Selv om det er bakesøndag idag valgte jeg å bryte tradisjonen og legge ut en oppskrift på noe søtt.
Jeg fikk servert en deilig dessert av mine barn i forrige uke og lovte å legge ut oppskriften på bloggen så fort jeg var på nett igjen. :) Desserten er meget enkel med en herlig råkrem med mascarpone, som vil få selv de kresne til å spise frukt. :)
Til 4 trenger du:

2 kiwi
1 mango
1/2 melon
1/2 ananas

Skrell fruktene og del i biter. Bland sammen i en serveringsskål.

Råkrem:

4 eggeplommer
4 ss sukker
100 g mascarpone
3 dl kremfløte

Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis.
Pisk mascarpone inn i eggedosisen.
Stivpisk kremfløten og vend forsiktig inn i eggedosisen.

Server fruktene sammen med kremen.
Grappa kan anbefales til voksne. :)

God søndag! :)

11 kommentarer:

  1. Innimellom går tiden så utrolig fort at man helt glemmer (ikke har tid) til blogging! Men fint å se innlegg fra deg altså :D

    Ønsker deg en fin søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååå, så koselig :-). Ja, tiden strekker dessverre ikke til og det hjelper lite når man er sengeliggende i tillegg. :-)
      Takk for en koselig melding og god søndag til deg og dine!

      Klem
      Svetlana :-)

      Slett
  2. Er innom bloggen din hver dag, så fint du er tilbake. Klem Vivian

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vivian! Hyggelig å høre fra deg. :-) Tusen takk!
      Nå blir det blogging hver dag som vanlig! Har masse oppskrifter på lur og gleder meg til å få lagt ut dem.

      Klem
      Svetlana :-)

      Slett
    2. Så bra. Gleder meg til å følge med. Oppskriftene dine er alltid så spennende :-)
      Klem Vivian

      Slett
  3. Jeg tenkte på deg i butikken i går. Jeg så nemlig at i tillegg til gresk og tyrkisk yogurt, har det nå kommet en russisk variant! Jeg er helt tett av forkjølelse, men mannen min sier det smaker akkurat som сметана! УРА :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi! Det har jeg ikke sett ennå. Hvilken butikk fant du den i? Den må bare prøves. :-)

      Hilsen
      Svetlana

      Slett
    2. Fant den på Coop Obs! :)

      Slett
    3. Supert! Takk! Da skal jeg sjekke der. :-)

      Slett
  4. Gledelig å se at du er tilbake med nye positive inntrykk og påfyll til i allefall min hverdag:) Kjenner deg ikke personlig, men savnet ble du! Klem Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cecilie og tusen takk! Det er veldig rørende å lese kommentarene her. :-)

      Ha en flott dag!
      Klem
      Svetlana :-)

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...