tirsdag 16. april 2013

Pannekaker med krabbekjøtt


Jeg så Gordon Ramsay lage pannekaker med krabbekjøtt på tv for litt siden og fikk veldig lyst til å prøve. Jeg hadde ingen oppskrift, kun ingrediensene, så jeg laget min egen.
Pannekaker og krabbekjøtt høres kanskje ut som en merkelig kombinasjon, men det smaker veldig godt. Litt annerledes, men godt. Mitt tips er å lage pannekakene så tynne som mulig og lage krabbefyllet litt tykt. Retten blir da lettere å spise samt at den ikke blir så mektig. Jeg laget pannekakerøre etter min oppskrift, men hvis du har en egen favorittoppskrift er det bare å bruke den.
Til 4 pannekaker trenger du:

innmaten fra 2 krabbeskjell (jeg kjøpte ferdige skjell i  fiskebutikken, alt. kan du kjøpe kokt krabbekjøtt hvis du får tak i det)
ca 100 g mascarpone
finhakket gressløk
ca 1/2 ts cayennepepper
sitronsaft

pannekakeoppskriften finner du HER

Bland krabbekjøttet med mascarpone til du har en passe fast masse.
Tilsett gressløk. Jeg brukte ca 1/2 potte.
Smak til med cayennepepper og sitronsaft.

Legg fyllet i midten av hver pannekake og rull sammen.
Del rullene i to og legg på et fat.
Pynt med litt hakket gressløk.
Server! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...