mandag 5. august 2013

Bringebærsorbet


Her kommer sommerens siste bringebæroppskrift. Jeg hadde en kurv bringebær i kjøleskapet og var rimelig lei av å spise bær og så kom jeg på at jeg ikke hadde laget bringebærsorbet ennå, og det måtte jeg jo prøve! :)
Her er oppskriften:

500 g bringebær
1,5 dl vann
150 g sukker
saften av 1 lime

Kok opp vann, sukker og limesaft i en liten kjele og la det småkoke til sukkeret er oppløst og laken begynner å tykne litt. Avkjøl helt.
Ha bringebær og sukkerlake i en blender e.l. og kjør til pure. Sil gjennom en finmasket sil for å ikke få med noen steiner.
Sett på iskremmaskin og hell i bringebærpureen. La maskinen gå i ca 1 time eller til sorbeten har stivnet.
Kos deg! :)

3 kommentarer:

  1. Ser deilig ut :) Jeg har faktisk nettopp satt en bolle med blåbærsorbet i frysen, gleder meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maria!
      Del gjerne oppskriften. :-)

      Hilsen
      Svetlana :-)

      Slett
    2. Den kommer på bloggen min i løpet av uka, tenker jeg :)

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...